ЩОБ УНИКНУТИ ШАХРАЙСТВА:
Тримайте в секреті:
• тризначний номер на звороті картки;
• пін-код до картки;
• коди банків та мобільних операторів;
• паролі до інтернет-банкінгу, електронної пошти, акаунтів в соціальних мережах, облікових записів Gmail/iCloud, Apple ID).
Захистіть свій фінансовий номер телефону:
• тримайте в секреті смс-коди від мобільних операторів, PUK-код та серійний номер сім-картки;
• зареєструйте сім-картку на свій паспорт або перейдіть на контракт з мобільним оператором;
• відключіть послугу віддаленої заміни сім-картки у свого мобільного оператора;
• зареєструйтеся в онлайн-кабінеті мобільного оператора;
• заведіть окремий телефонний номер для взаємодії з фінансовою установою.
Не прив’язуйте фінансовий номер телефону до соціальних мереж, месенджерів та не використовуйте для авторизації в інших системах.
Не залишайте фінансовий номер як контактний номер в анкетних даних та не використовуйте для щоденного спілкування.
Онлайн – покупки
• Купуйте на перевірених сайтах та торгівельних майданчиках, призначених для онлайн-покупок.
• Купуєте в інтернеті - надавайте перевагу післяплаті.
• Остерігайтеся онлайн-магазинів, які заманюють купити якісні речі за мінімальними цінами.
• Користуйтеся віртуальною карткою для покупок онлайн! Перераховуйте на неї тільки суму, необхідну для покупки.
• Купуєте на торгівельних майданчиках - обговорюйте деталі угоди виключно в чаті торговельного майданчика або використовуючи його додаток!
• Не переходьте в месенджери, коли купуєте/продаєте на платформі торгівельних майданчиків: не реагуйте, якщо вам пропонують спілкуватися в месенджерах (вайбер, телеграм, WhatsApp);
• Повідомляти можна лише 16-значний номер картки, цієї інформації достатньо, щоб отримати оплату за товар;
• Не переходьте за посиланнями від незнайомців. Спершу перевірте адресу, тільки потім клікайте на посилання.
Не вводьте реквізитів платіжних карток на незнайомих та підозрілих вебсайтах.
Перевірка сайтів
Перевіряйте правильність назви сайтів, на які переходите та вводите свої персональні дані. Адреси справжнього та шахрайського сайтів можуть бути схожі, за винятком одного чи кількох символів.
Якщо необхідно перейти на сайт компанії, адресу якого ви отримали в посиланні, введіть у пошуковій системі назву необхідного сайту і лише тоді переходьте на вебресурс.
Звертайте увагу на протокол сайту.
http – це ненадійний протокол, це означає, що сайтом користуватися не можна.
https – потрібно продовжити перевірку сайту.
Також рекомендується додатково перевірити посилання сумнівних сайтів:
на сайті Кіберполіції в розділі "Стоп фрауд": https://cyberpolice.gov.ua/stopfraud/. Також у цьому розділі можна перевірити на шахрайство номер телефону та банківську картку;
через сервіс Асоціації "ЄМА" CheckMyLink: https://check.ema.com.ua/.
ВАЖЛИВО! Схема шахрайства може бути абсолютно новою або добре прихованою. Тому, крім перевірки вебресурсу на сайті Кіберполіції в розділі "Стоп фрауд" та сервісі Асоціації "ЄМА" CheckMyLink, проводьте також власну перевірку.
Cтворюйте складні та унікальні паролі до електронної пошти, соціальних мереж та інтернет-банкінгу.
Складний пароль може містити:
- 8 і більше символів;
- великі та малі літери;
- цифри та спеціальні знаки/символи.
Установіть багатофакторну автентифікацію.
Багатофакторна автентифікація – це, коли для входу до акаунта, крім логіна та пароля, потрібно ввести код підтвердження, що приходить на смартфон, електронну скриньку або у відповідний додаток.
Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел. Якщо оформляли соціальну грошову допомогу, очікуйте сповіщення про нарахування в застосунку вашого банку або на порталі чи в застосунку Дія.
Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/ або повідомте про ваш випадок за номером телефону: 0 800 505 170.
Більше інформації про правила платіжної безпеки – на сайті #ШахрайГудбай: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/.